Bilik anda sempit? Berikut adalah cara untuk melihat luas!

Bilik anda sempit? Berikut adalah cara untuk melihat luas!




Studio Sibambo - Reka bentuk rumah minimalis disukai oleh ramai orang. Selain menjadi sederhana dan cantik, kawasan yang diperlukan tidak luas.

Dalam erti kata bahawa penggunaan reka bentuk rumah minimalis boleh dilakukan walaupun kawasan tanah yang dimiliki kecil dan sempit!

Ia juga menyebabkan pengedaran kawasan di setiap bilik, dari ruang tamu, ruang makan, dapur ke bilik tidur semuanya mempunyai kawasan minimalis.

Kemudian bagaimana boleh menukar kawasan bilik tidur sempit untuk melihat lebih luas?

Terdapat empat cara atau tip yang boleh anda gunakan, lihat di bawah:



Simpan di bawah katil tidur


apartmenttherapy.com/


Dalam masalah bilik tidur minimalis yang berlaku disebabkan oleh kawasan tanah yang terhad, anda boleh mengatasinya dengan membuat tempat penyimpanan terletak di bawah katil katil.

Tempat simpanan ini boleh digunakan oleh rakan untuk menyimpan pelbagai jenis objek misalnya: kasut, cadar & selimut, atau bahkan membaca buku

Oleh itu kawasan bilik sempit sempit tidak semakin sempit!





Gunakan banyak kotak penyimpanan perabot mini



Pinterest.com





Dalam merancang bilik tidur minimalis, anda harus mengelakkan membeli barang atau perabot Rooang yang besar, kerana selain memakan banyak tempat kehadiran, ia akan merosakkan keseimbangan dan proporsi reka bentuk di dalam bilik.

Pilih perabot yang bersaiz kecil atau kecil, tetapi mempunyai reka bentuk yang boleh menampung banyak storan.

Dalam reka bentuk jadual sampingan ini, ada empat lubang yang boleh anda gunakan dengan menggunakan maksimum untuk menyimpan item.

Dan dengan empat sisi ini, item boleh dikumpulkan mengikut jenis mereka!





Susun Almari pakaian


apartmenttherapy.com/




Menyediakan almari pakaian memang pekerjaan yang biasanya paling dihindari oleh anda.

Walaupun ia bukan kerja keras, mengekalkan dan mengatur kedudukan dan kedudukan pakaian dengan kemas setiap hari memerlukan usaha yang sangat besar!


Tetapi jika saiz bilik tidur sempit dan almari pakaiannya tidak kemas, apa bilik tidur anda?

Oleh itu, anda harus bermula dengan memilih model almari pakaian yang mempunyai banyak sekat untuk memenuhi keperluan pakaian yang banyak.

Cuba pilih almari pakaian dengan pintu gelangsar, untuk meminimumkan ruang ruang yang digunakan apabila menggunakan almari pakaian dengan pintu biasa.

Dan letakkan almari pakaian mengikut jenisnya, supaya lebih mudah untuk mencari dan kelihatan kemas.




Almari pakaian di dalam dinding


apartmenttherapy.com/



Untuk pilihan berikut, ia memerlukan bayaran yang agak mahal, tetapi jika anda benar-benar merasakan ini adalah penyelesaian yang tepat, mengapa tidak?

Membuat almari pakaian ke dinding biasanya dilakukan di bilik tidur yang sangat sempit, jadi tidak mungkin untuk mengisi lagi dengan almari pakaian biasa.

Dengan almari pakaian yang direka untuk dimasukkan ke dalam dinding, bilik tidur minimalis anda akan menjadi lebih luas!



Sekarang mempunyai bilik tidur yang sempit tidak lagi menjadi masalah, kerana dengan tips di atas masalah dapat diatasi. Semoga berjaya!

close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==